Jak wybrać biuro nieruchomości

Sama miałam kilka nieprzyjemnych doświadczeń z biurami nieruchomości kiedy szukałam swojego mieszkania. Raczej z reguły mówi się o agentach źle, chociaż przecież to oni są od pomocy kupna-sprzedaży-wynajmu nieruchomości. Jak wybrać biuro nieruchomości, aby najwięcej na tym zyskać?

Czy warto skorzystać z biur nieruchomości?

Wszystko zleży, gdzie znajduje się mieszkanie. Jeśli masz je w bliskiej lokalizacji i masz czas na to, aby prezentować je osobom zainteresowanym, myślę, że nie musisz korzystać z usługi biura nieruchomości. Zadbaj o dobrą stylistykę mieszkania i dobre jakościowo zdjęcia, albo zleć te zadania home stagerowi i fotografikowi wnętrz.

Natomiast jeśli jesteś ograniczony czasowo i dojazdy są zbyt długie do sprzedawanej nieruchomości warto zlecić to komuś, kto zatroszczy się o twój dom. Agenci nieruchomości posiadają także sieć rożnych kontrahentów i osób zainteresowanych, których kojarzą ze sobą w celu sfinalizowania transakcji – to duży atut. Ale jak wybrać najlepszych?

Czym się kierować wybierając biuro nieruchmości?

  1. Zastanów się nad lokalizacją biura nieruchomości. Jeśli nieruchomości znajduje się w Katowicach warto wybrać biuro z Katowic. Natomiast jeśli Twój doim znajduje się w Wojkowicach wcale biuro nie musi być z Wojkowic, ale zasięg agencji lub agenta niech obejmie twoją okolicę. Lokalizacja biura nie jest jednak tak istotna jak:
  2. Oceń zdjęcia wykonane przez agentów nieruchomości. Może posiadają w swoim zespole fotografa wnętrz. Dzięki temu mieszkanie będzie prezentować się znacznie lepiej w internecie.
  3. Oceń czy nieruchomości prezentowane przez biuro są odpowiednio przygotowane i zachęcające do kliknięcia w ofertę. Może to świadczyć o tym, że biuro współpracuje z home stagerem, albo agenci posiadają umiejętności stylizacyjne.
  4. Przeanalizuj formy reklamy nieruchomości proponowane przez biuro nieruchomości. Niektóre biura wrzucają oferty jedynie na własną stronę www! Zdecydowana większość wystawia oferty na znanych portalach: otodom.pl, olx.pl, gratka.pl, gumtree.pl, allegro.pl, facebook, instagram i inne. Oczywiście im więcej tym lepiej. Zwróć uwagę także na dodatkowe formy reklamy: dni otwarte w nieruchomości, to ciekawy plon poczty pantoflowej.
  5. Portale społecznościowe to dziś prosty i szybki sposób na dobrą prezentację swojej działalności. Zobacz jak prezentuje siebie biuro, ale i czy poleca nieruchomości swoich klientów. Wtedy łatwo także zauważyć czy:
  6. Czy biuro nieruchomości nagrywa nieruchomości, filmy w formie dodatkowej promocji mieszkań i domów lub stosuje inną formę (ciekawą dla nabywcy) reklamy.
  7. Wybierając biuro nieruchomości  zajrzyj na jego stronę internetową i zobacz jak prezentuje swoje oferty. Nie szukaj biura poprzez portale typu otodom.pl czy gratka.pl, gdyż tam widzisz oferty wielu biur co podświadomie utrudnia ci odpowiedni wybór.
  8. Po kontakcie z odpowiednim agentem zwróć uwagę na to czy wzbudza zaufanie, czy jest zaangażowany w swoją pracę, czy ma chęć do pomocy sfinalizowania twojej oferty. Poznasz to po uprzejmości danej osoby i propozycjach wspomagających merketing nieruchomości.

Im więcej z punktów połączy się w całość tym lepiej dla ciebie i twojej oferty! 😊  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *